Zapraszamy na jointa i bronka do Pabianic
Nadszedł czas nauki robienia BSów, hostagów i Vipów
zacznijmy
mapa de_1
Nie mamy mapki, musimy zrobić
Zadanie: Wysadzić domek
Robimy sobie prostą mapke, podstawy już znacie. Murki pewnie umiecie, prosty dom też (pamiętajcie zrobić pomieszczenie)
Jeżeli robisz z bryły pomieszczenie, które ma służyć jako np. pokój, standardowa grubość ściany wynosi 8.
Aby zrobić wejście, robimy bryłę wielkości naszego wejścia i ustawiamy w miejscu, gdzie chcemy aby ono było. Tworzymy ją i klikamy na ikonkę 'wytłocz', albo naciskamy Ctrl+Shift+C, LUB jeszcze PPM>Wytłocz i usuwamy bryłe. Zostanie nam dziura (możecie też dodać sobie stopień, tak jak ja to zrobiłem, aby łatwiej było wam wchodzić)
Jak zrobić drzwi/okna opiszę w innym poradniku, narazie wystarczy nam puste wejście. Teraz robimy płaską bryłę o grubości 8 (aby utrzymać dokładność - ściany 8, sufit 8) i ustawiamy gdzieś na środku. To będzie nasze pięterko . W tym suficie znowu wytłoczcie prostokąt, a potem stopień po stopniu robicie schody. Aby było je lepiej widać na obrazku, zmieniłem ich teksturę (pamiętajcie że w mapkach do nauki kolor tekstur nie ma znaczenia).
A jak zrobić schody?
Robimy jedną bryłkę, kopiujemy ją, wklejamy, ustawiamy obok i zmniejszamy jej wielkość.
Teraz załóżmy, że BS będzie na pięterku. Zaznaczamy teren naszego BSa teksturą AAATRIGGER, przekształcamy ją (tę bryłę) w byt o nazwie func_bomb_target
i to w zasadzie wszystko o robieniu mapy de. Wystarczy dać najważniejsze byty (słonko + spawny + light w każdym pomieszczeniu, bo będzie ciemno)
mapa cs_1
Aby się nie męczyć użyjemy tej samej mapki co na de, tylko w miejscu BSa zrobimy hosty.
Zadanie: wyprowadzić hosty z podwórka
aby tego dokonać musimy powiększyć teren, więc zaznaczamy cały nasz 'świat' (bez murów ani domu) i przeciągamy jeden bok, aby zrobić większy teren oraz robimy wyjście (skracamy do połowy jeden murek i robimy drugi).
Przenosimy się na nasz BS i usuwamy go (zaznaczamy bryłę z tekstury AAATRIGGER i naciskamy delete), poczym bierzemy kreator bytów i stawiamy byt o nazwie info_hostage_resource (postawmy 4 to będą czterej zakładnicy).
Idziemy na dwór i znowu robimy bryłę z tekstury AAATRIGGER i przekształcamy ją w byt o nazwie func_hostage_resuce
Zamieniamy miejsca spawnów i można kompilować
mapa as_1
Użyjemy terenu z cs_1
Zadanie: Wyprowadzić VIP'a poza podwórko
Usuwamy byty zakładników i func_hostage_resuce.
Zamiast func_hostage_resuce robimy znowu bryłę z teksturą AAATRIGGER i przekształcamy w byt o nazwie func_vipsafetyzone
Usuwamy zakładników, i zamiast tego wstawiamy jeden byt (z kreatora bytów) o nazwie info_vip_start.
Zamieniamy spawny i to wszystko, czego trzeba
Offline