Zapraszamy na jointa i bronka do Pabianic

Zapraszamy na jointa i bronka do Pabianic


#1 2010-03-05 18:18:06

 Zohan

Bywalec

Skąd: Satellite multigaming
Zarejestrowany: 2010-03-05
Posty: 64
Punktów :   
WWW

VHE: mapy cs, de i as

Nadszedł czas nauki robienia BSów, hostagów i Vipów

zacznijmy

mapa de_1

Nie mamy mapki, musimy zrobić
Zadanie: Wysadzić domek
Robimy sobie prostą mapke, podstawy już znacie. Murki pewnie umiecie, prosty dom też (pamiętajcie zrobić pomieszczenie)

Jeżeli robisz z bryły pomieszczenie, które ma służyć jako np. pokój, standardowa grubość ściany wynosi 8.

http://img44.imageshack.us/img44/7217/46746102.jpg

Aby zrobić wejście, robimy bryłę wielkości naszego wejścia i ustawiamy w miejscu, gdzie chcemy aby ono było. Tworzymy ją i klikamy na ikonkę 'wytłocz', albo naciskamy Ctrl+Shift+C, LUB jeszcze PPM>Wytłocz i usuwamy bryłe. Zostanie nam dziura (możecie też dodać sobie stopień, tak jak ja to zrobiłem, aby łatwiej było wam wchodzić)
http://img197.imageshack.us/img197/549/66536497.jpg

Jak zrobić drzwi/okna opiszę w innym poradniku, narazie wystarczy nam puste wejście. Teraz robimy płaską bryłę o grubości 8 (aby utrzymać dokładność - ściany 8, sufit 8) i ustawiamy gdzieś na środku. To będzie nasze pięterko . W tym suficie znowu wytłoczcie prostokąt, a potem stopień po stopniu robicie schody. Aby było je lepiej widać na obrazku, zmieniłem ich teksturę (pamiętajcie że w mapkach do nauki kolor tekstur nie ma znaczenia).
http://img14.imageshack.us/img14/1808/24928309.jpg
A jak zrobić schody?
Robimy jedną bryłkę, kopiujemy ją, wklejamy, ustawiamy obok i zmniejszamy jej wielkość.
http://img256.imageshack.us/img256/7064/87242569.jpg

Teraz załóżmy, że BS będzie na pięterku. Zaznaczamy teren naszego BSa teksturą AAATRIGGER, przekształcamy ją (tę bryłę) w byt o nazwie func_bomb_target
http://img14.imageshack.us/img14/9468/77709162.jpg
i to w zasadzie wszystko o robieniu mapy de. Wystarczy dać najważniejsze byty (słonko + spawny + light w każdym pomieszczeniu, bo będzie ciemno)

mapa cs_1

Aby się nie męczyć użyjemy tej samej mapki co na de, tylko w miejscu BSa zrobimy hosty.
Zadanie: wyprowadzić hosty z podwórka
aby tego dokonać musimy powiększyć teren, więc zaznaczamy cały nasz 'świat' (bez murów ani domu) i przeciągamy jeden bok, aby zrobić większy teren oraz robimy wyjście (skracamy do połowy jeden murek i robimy drugi).
http://img199.imageshack.us/img199/4066/45074256.jpg
http://img228.imageshack.us/img228/475/44943647.jpg
Przenosimy się na nasz BS i usuwamy go (zaznaczamy bryłę z tekstury AAATRIGGER i naciskamy delete), poczym bierzemy kreator bytów i stawiamy byt o nazwie info_hostage_resource (postawmy 4 to będą czterej zakładnicy).
http://img35.imageshack.us/img35/2736/75297570.jpg
Idziemy na dwór i znowu robimy bryłę z tekstury AAATRIGGER i przekształcamy ją w byt o nazwie func_hostage_resuce
http://img177.imageshack.us/img177/1802/78976231.jpg
Zamieniamy miejsca spawnów i można kompilować

mapa as_1

Użyjemy terenu z cs_1
Zadanie: Wyprowadzić VIP'a poza podwórko
Usuwamy byty zakładników i func_hostage_resuce.
Zamiast func_hostage_resuce robimy znowu bryłę z teksturą AAATRIGGER i przekształcamy w byt o nazwie func_vipsafetyzone
http://img259.imageshack.us/img259/5924/78254462.jpg
Usuwamy zakładników, i zamiast tego wstawiamy jeden byt (z kreatora bytów) o nazwie info_vip_start.
http://img44.imageshack.us/img44/5876/37446008.jpg
Zamieniamy spawny i to wszystko, czego trzeba

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.plSianożęty campingi